Menu

Kompetencje

Jednym z naszych zadań jest pobudzanie rozwoju pola kultury. Naszymi propozycjami spotkań ze specjalistami z całego kraju chcemy umożliwić kadrom kultury podnoszenie kompetencji oraz wspólnie badać trendy, które pozwolą nam rozwinąć skrzydła.

W Instytucie organizujemy skierowane do pracowników i pracowniczek naszego sektora konferencje, warsztaty i inne spotkania, mające na celu wzmocnienie ich umiejętności i poszerzenie ich zawodowych horyzontów. Razem z Wami chcemy zdobywać nowe informacje, nabywać przydatne w pracy umiejętności, identyfikować kulturalne trendy. Może się to odbywać podczas krótkich, zgłębiających konkretne zagadnienia sesji szkoleniowych; może też zostać zaprogramowane jako szeroko zakrojony kurs. Przykładem tego drugiego jest DWULATKA. Szkoła praktyk animacyjnych – rozpisany na dwa lata (2023-24) projekt edukacyjny realizowany we współpracy z Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, skierowany do osób, które chcą zdobywać doświadczenie w animacji kulturalnej społeczności lokalnych.

Poza organizacją wykładów, seminariów czy konwersatoriów zlecamy też przeróżne badania pola kultury – ostatnim z nich była przeprowadzona w 2022 roku wieloaspektowa Diagnoza wrocławskiej kultury. Na przestrzeni lat realizowane pod szyldem Praktycy Kultury doprowadziły do powstania licznych publikacji: raportów, przewodników, zestawień, podcastów.

Obszar ten czerpie z doświadczeń sieciowania – uczestnicząc w sieciach współpracy, szukamy ważnych dla nas, czyli kadr kultury, tematów. Spotkania kompetencyjne są w związku z tym integralną częścią wielu prowadzonych przez nas działań sieciujących – choćby forum artystycznych działań lokalnych Sztuka sąsiedztwa. Pomagamy zdobywać nowe umiejętności również osobom stawiającym pierwsze kroki w realizacji wydarzeń kulturalnych, np. poprzez dzielenie się wiedzą z organizatorami i organizatorkami projektów Mikrograntów.

Aktualności / Kompetencje

Zobacz wszystkie aktualności
Bądź na bieżąco!

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co się u nas dzieje, zapisz się do newsletera.